What to read where on the 2G Spectrum Scam:

– The 2G Trial court has dimissed the plea for charging Anil Ambani, Ratan Tata, Niira Radia, and Dayalu Ammal, reports the Hindu. The CBI cleared the Tata Group on Thursday, saying that Tata Teleservices, the telecom arm of the Tatas was not a beneficiary in the 2G scam. Read more at The Times of India. The Wall Street Journal asks – Did the Indian Media misfire on the Tatas

– The CBI is reportedly set to conduct investigations on former Telecom Minister, Dayanidhi Maran on allegations of manipulations during spectrum allocation in 2006, to favour telecom operator Aircel. It is alleged that Malaysian company Astro, which is part of the Maxis Group, invested $150 million (about Rs 600 crore) in Sun network’s DTH venture Sun Direct, which is owned by Maran’s brother Kalanidhi and his wife, three months after Aircel, in which Maxis has a 74% majority stake, got Universal Access Service licenses for 14 circles for Rs 1,399 crore. Read more at The Economic Times, Tehelka

– Dayanidhi Maran has sent defamation notices to the newspapers and TV channels that have been reporting this story. Tehelka has responded to his legal notice. Read more at Tehelka, The Hindustan Times

– Satish Seth, a group MD at the Reliance ADA Group, has blamed another senior company official, Gautam Doshi, for Reliance ADA Group’s decision to invest in and exit Swan Telecom, which is now Etisalat DB. Read more at the Economic Times

– The CBI, after a probe in 2007 had recommended action against Maran, alleging that he made BSNL to connect 323 lines, in the name of Chief General Manager BSNL Chennai, from his Boat Club Home to the office of Sun TV, a television network owned by his brother Kalanidhi Maran, across 3.4 kms. Read more at The New Indian Express